Du är drömmarna jag drömmer ibland

När jag var fjorton hade jag, och många med mig, en t-shirt med trycket "singel" över bysten.
Really fucking awkward såhär i efterhand visserligen.. 

Och min bror tyckte det var skoj att kalla mig för snigel istället.
Med tanke på att vår gemensamma bror kallades för spindel så var det ju extra passande.

Snigel passar mig nu.
Nog för att jag är singel så att det skriker om det men jag är ännu mer snigel.
Med ett skal, såklart.

Detta är inte nödvändigtvis en metafor för oket jag bär omkring på.
Snarare känslan av att försiktigt våga sig utanför skalet, men så sitter det någon jävel och petar på mig så att jag måste ta skydd.

Ingen vill bli petad i ögat. 

Jag stänger av en omgång igen.
Laddar batterierna och släpper de delar som tynger mig, vilket gör att det riskerar att inte bli något kvar..

Jävla höst.
Och jävla snigel.

Fuck you, Gary.

Kommentera här: